fredag 8. februar 2013

Og det males...

Men ikke på veggen... Venter fremdeles på at pure & original malingen skal komme i hus. Vel, etter 1 uke og en dag har enda ikke butikken fått malingen, som var sendt torsdag for en uke og en dag siden.... Grrrrrrr, jeg simpelthen hater å vente... Det er jeg fryktelig dårlig på! For egentlig burde jeg hatt malingen for 3 uker siden... Jaja, har fått skviset inn litt oppgradering av møbler i ventetiden, ja også litt strikking da selvfølgelig. Så nå er nattbord og vugge ferdig malt, tubesokkene til lillemor ferdig strikket, og jeg har begynt å male vedkassen og en puff.... :)
Sånn ble vogga:

Ikke dummen den? Håper det er mulig å overse rotet rundt, men sånn er det når en pusser opp... Må vel komme meg på Mule til vår lokale møbeltrekker, for å se om ikke han har en skummadrass jeg kan ha i vogga. Han skjærer i allefall til en bit for meg. :) Så må jeg se til å få rota frem symaskinen, sår det må jo sys både laken og sengetrekk, hadde egentlig sett for meg et sånt gammeldags overlaken med blonder, men vi får se hva jeg får til.
Så var det nattbordet da:

Sikkert ikke helt bra, men det gjør det for meg. :) Mangler knotter til skuff og dør enda, men det blir! Må bare finne de rette knottene først... Jaja, enda en ting å legge til shoppinglista mi ser jeg. :)

Og helt til slutt, man må jo ha litt håndarbeide, sånn mens man venter på at noe maling skal tørke, og annen maling skal komme... Da ble ullsokkene til lillegull omsider ferdig. Jenta ble heldigvis storfornøyd, selv om de ble lilla, og ikke turkis og svart... Lillegull er da lillebabyen min, på snart 17 vårer...
Ikkeså ille dette da:



Hmmmmm, litt ujevnt strikket, men det gjør vel ikke så mye, hvis de bare gjør jobben sin. Og det er jo tross alt første gangen jeg strikker "tubesokker"... Stilig med spiralene synes nå jeg. :)

Vel, på tide å hoppe i det våte element. Kanskje jeg klarer å skrubba av litt maling i dag. Kjekt å se sin egentlige hudfarge en gang i blandt.
Tuddelu....



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar