lørdag 21. januar 2012

Kommode blir hylle.

Har i lengre tid irritert meg over en av de gamle kommodene i kjelleren. Frontene på skuffene faller til stadighet av, og må limes... Bunnene er så tynne at de bøyer seg dersom de får for mye vekt. Argh, noe så irriterende! Hva gjør man da? Jo, man tager en stk kommode:
Fjerner alt gammelt rot, og tar ut alle skuffer:
Så maler man noen strøk, river av bakvegg, og tapetserer denne, kjøper ei hobbyplate som man sager til en hylle av, maler denne, setter i hylleplugger der skuffene har vært montert, og vips så har man en helt perfekt bokhylle!


Og ettersom man nå har noen fine skuffefronter liggende, hvorfor ikke bruke dem til noe fornuftig? Vel, jeg malte mine, og skrudde på noen kroker, og vips så hadde jeg ei helt ny knaggrekke. Tror ikke jeg har sett maken hos noen så langt. :) Her er to bilder av hvordan den ble sammen med skapet og hyllen, i sykroken på gangen.



Helt perfekt for mitt bruk! Nå har sysaksene mine et sted å henge, så slipper jeg jakten på saksen, hver gang jeg skal sy. :) For det er kjempeviktig at ikke tøysaksen blir brukt til annet enn tøy, garn og tråd. Sløve sakser gir skjeve klær/gardiner. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar